Vores historie: Elektriske trucks

Fremtidens nul-emissions intralogistik

Elektriske trucks fra STILL

Elektrisk energi er en af ​​industrihistoriens afgørende drivkræfter - og oplever nu, i begyndelsen af ​​det 21. århundrede, en ny topfase. Forløbere og pionerer som Werner von Siemens og også Hans Still, har deres andel i dette, selv om de ikke var de direkte opfindere. Grundstenen til elmotoren blev trods alt lagt tilbage i 1819, da den danske fysiker og filosof Hans Christian Ørsted opdagede elektromagnetismen. En række videnskabsmænd fortsatte forskningen på dette grundlag indtil 1838, hvor fysikeren og ingeniøren Hermann Jacobi i St. Petersborg brugte en elektrisk motor i en båd for første gang.

Firmastifter Hans Still

Hamburgs elektrificerende visionær

Et kig på hjernen og opfinderen Hans Still viser, hvilke værdier og strategier, der er blevet nøglefaktorer i industrialiseringen siden 1920: Han kombinerede rentabelt de to faktorer "elektrificering" og mobilitet". Virksomhedens grundlægger erkendte den stigende efterspørgsel efter mobil elforsyning, og med "Matador Light Station" han mødte tidsånden. Den kompakte og brugervenlige generator bragte energi derhen, hvor den var nødvendig - både i Tyskland og internationalt."

EK 2000: Den første STILL elektriske transporter

Fremtid med tradition

Kombinationen af ​​elektroteknisk knowhow og et klart overblik over markedets aktuelle behov banede vejen for efterkrigstidens første succesfulde produkter. På baggrund af den allestedsnærværende mangel på brændstof i efterkrigsårene begyndte et designteam bestående af to medarbejdere i juli 1945 at udvikle elektriske transportere. I 1946 præsenterede Hans Still el-vognen EK 2000, en elektrisk drevet transportvogn med en bæreevne på 2 tons. Robust, manøvredygtigt og uafhængigt af dyre fossile brændstoffer markerede dette køretøj begyndelsen på STILLs kurs mod at blive en producent af industri Trucks.


I havnen i Hamborg blev den smidige e-vogn en uundværlig hjælper. Det kvikke køretøj trak op til ti trailere gennem havnen med sine utallige lagerskure. Fra dette tidspunkt var det kun et lille skridt til det næste succesfulde produkt: en trehjulet traktor, som hurtigt etablerede sig som Muli Mobil"; i industrianlæg og lagre i den unge tyske forbundsrepublik."

Elektrificerende udvikling

Fra den trehjulede traktor til den første elektriske gaffeltruck

Indtil midten af ​​halvtredserne var gaffeltrucks stort set ukendte i Europa - i hvert fald dem, der blev fremstillet indenlandsk. Det europæiske gaffeltruckmarked fik sine første impulser i 1946, da den amerikanske besættelsesmagt solgte gaffeltrucks fra hærens lager til tyske virksomheder. STILLE indså hurtigt behovet for transportudstyr, der ikke kun kunne bugsere, men også løfte. I 1949 blev EGS 1000, den første gaffeltruck fra STILL, introduceret på markedet. Det laterale batteriskift, der først blev monteret som standard i STILL R 9 i midten af ​​tresserne, betragtes STILL som industristandard i dag. I 1977 samlede STILL mange af de hidtil opnåede innovationer i R 50 elektriske truck-serien, som avancerede til at blive VW Golf"; af elektriske truck - og den bedst sælgende trehjulede truck i denne klasse."

Designstudier

Visionerne om den intralogistiske fremtid

Det faktum, at STILL former virksomhedens fremtidshistorie med deres teknologiske udvikling, understreges især af to designstudier: RXX og cubeXX. RXX-konceptet elektriske truck, der blev introduceret i 1998, kombinerer futuristisk design med talrige teknologiske forbedringer. For eksempel optimerer det højdejusterbare førerhus sikkerheden, ligesom videokameraet monteret bagpå. En variabelt udtrækkelig bagvægt, som automatisk tilpasser sig den opsamlede last i hvert enkelt tilfælde, optimerer lastkapaciteten.

Det vejledende princip 6 i 1" inspireret cubeXX konceptbilen præsenteret i 2011. cubeXX kombinerer køretøjstyperne modvægtstruck, lavløftende og højtløftende palletruck, horisontal ordreplukker samt dobbeltstablertruck i et enkelt køretøj. Netværksstyret glider cubeXX autonomt gennem logistikhubs og produktionshaller. Denne visionære idé er udtryk for en strategi, der konsekvent tænker fremad i hverdagen og fremtidens værdikæder på baggrund af scenarier og prognoser for at udvikle fleksibelt udstyr og services. For at sige det på en anden måde: "Lær af fremtiden for fremtiden."

/products/Company/100_Jahre_STILL/Electric_trucks/Story-5_RXX.jpg
Konzept-Elektrostapler

Emissionsfri strøm

RX 50 i hellig mission

I 2011 præsenterede STILL den nye RX 50 Elektrisk truck, den mest kompakte elektrisk drevne trehjulede modvægtstruck med baghjulstræk i sin klasse. Blandt andet blev designelementer af karrosseriet overtaget fra RXX-designstudiet. Talrige ergonomiske forbedringer understreger den voksende betydning af sundhedsvenlige arbejdspladser. Egenskaber som større benplads og et innovativt beskyttende tag, der sikrer optimalt udsyn, kombinerer funktionalitet og komfort. Dette blev også bekræftet ved at modtage den eftertragtede IF Produktpris. Funktioner som disse åbnede endda dørene til St. Petersbasilikaen i Vatikanstaten til RX 50, da katedralens vedligeholdelsesafdeling der er afhængig af denne model af STILL for deres hellige sale. Til interiører fyldt med uerstattelige kunstværker med følsomme gulve er den smarte modvægtstruck med nul-emissionsdrev førstevalget.

STILL's familie af elektriske gaffeltrucks

Unik effektivitet uden emissioner

Mere ydeevne, mere dynamik og mere tilgængelighed. I januar 2018, STILL  reagerede på disse kundekrav med en kompakt og adræt ny tilføjelse til sin familie af elektriske gaffeltrucks: den nydesignede RX 20. Det viser især sine styrker, hvor nul-emissioner, smalle gangbredder og hårde to- eller treholdsdrift præger arbejdsmiljøet - såsom på drikkevare- og byggevaremarkederne, i handel og logistik, i fødevareindustrien eller i produktionsforsyningen af ​​det mekaniske. ingeniør- og bilindustrien.

STILL RX 60

Nul-emissionskraft til grøn logistik

I 2019 åbnede STILL et nyt kapitel i sin historie med elektrisk drevne modeller og relancerede RX 60-25/35-serien. Høj acceleration, en rejsehastighed på 21 km/t og en endnu en gang forbedret løftehastighed gør den til gaspedalen". Det nye drivkoncept med aktiv køling og forkortede veje til kraftoverførsel sikrer korte reaktionstider med maksimal trækkraft lige fra start. Det er den første elektriske gaffeltruck, der har bestået sammenlignelige dieselgaffeltrucks i uafhængige test med hensyn til produktivitet - og dermed understøtter det 21. århundredes kunders grønne logistikstrategier optimalt."

Den elektriske succesformel

Effektivitet + renhed = egnet til fremtiden

I nogle brancher er absolut renhed trumfkortet - for eksempel når det drejer sig om mad. Den tyske renhedslov, som er værdsat over hele verden, gælder ikke kun for ingredienserne i øl, men også for de intralogistiske aspekter. Ingen er mere bekendt med dette end øleksperterne hos Krombacher. Med en årlig produktion på over 5,5 millioner hektoliter øl er det private bryggeri et af de største af sin slags. Bæredygtighed og minimeret CO2-emissioner spiller en central rolle, og kun ved at bruge kraftfulde elektriske gaffeltrucks er det muligt at opnå et partikelfrit produktionsmiljø og samtidig opretholde maksimal håndteringsydelse. Til dette er STILL RX 60-50/600 blev tilpasset drikkevareindustriens særlige krav. Dens pålidelighed og fremragende driftstilgængelighed har overbevist Günter Hombach, leder af færdigvarelageret og lastning hos Krombacher, hele vejen langs linjen: Vores trucks skal fungere til enhver tid. Vi har ikke råd til et sammenbrud. Derfor lægger vi stor vægt på pålidelighed og personlig service. Vi har arbejdet med succes med STILL i årevis og er fuldt ud tilfredse med sikkerheden og servicen på STILL elektriske gaffeltrucks.""

Hårdt arbejde gjort let

Ren kraft til støvfrie overflader

Ren luft er også en topprioritet for emballage: for eksempel hos Lünewell, specialisten for bølgepap og papiremballage. Der produceres og håndteres 150 millioner kvadratmeter bølgepap hvert år. Men alle ved, at papir er meget tungt – især i form af ruller, der vejer op til 3,8 tons. Derfor klarer kraftfulde RX 60 gaffeltrucks aflæsningen af ​​truckerne og transporten til lageret. Op til tre ruller papir med en samlet højde på 7,5 meter stables oven på hinanden kompakt og helt fri for sod. De 30 elektriske industritrucker fra STILL er i konstant brug hos Lünewell. Andreas Isermann, vedligeholdelseschef, er fuld af ros: Den nye RX 60 har imponeret os meget med sin stærke ydeevne. Køreadfærden er også rigtig god. Derudover har trucken været absolut pålidelig og fri for fejl, siden den blev taget i brug"."

Elektrostapler

Elektriske trucks fra STILL

Har du spørgsmål til vores elektriske trucks? Du er velkommen til at kontakte os.

Eller få dine oplysninger online: Oversigt over Electric Trucks fra STILL

Tiltale*
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.