iGo Pilot

Vi kører automatiserede køretøjer

The intelligent pilot til dit lager

iGo-pilotnavigations- og iGo-pilotsikkerhedsfunktionerne forbinder den specifikke lagertopografi med de trucks, der kører indenfor. iGo-pilotnavigationsgrænsefladen kommunikerer med lagerstyringssystemet og kombinerer lagerprocesserne til en intelligent helhed. Som følge heraf ved trucken, hvilken høje reolplacering den skal køre til næste gang, hvilket aflaster føreren. Når operatøren accepterer den næste ordre, finder trucken sin egen vej gennem lagergangene. Takket være iGo-pilotsikkerhedsassistance- og advarselssystemer, som individuelt kan forudkonfigureres til ethvert lager, tilpasser trucken sig proaktivt til ruten såvel som til lokale forhold og potentielle farer. Når trucken er ankommet til bestemmelsesstedet, stopper iGo pilotnavigation gaflen på nøjagtig den rigtige hyldeposition i henhold til opgaven. Når opgaven er udført, sendes dataene tilbage til lagerstyringssystemet for at forhindre plukfejl og forkert opbevaring eller genfinding af paller. Resultatet er en betydelig forøgelse af håndteringskapaciteten samt øget sikkerhed takket være netværksadræthed.

  • Det rigtige system til ethvert kundekrav: STILL iGo-piloten kan læse RFID-tags og stregkodeetiketter

  • Tilpasset konfiguration: systemet kan individuelt tilpasses ethvert tænkeligt meget smalgangslager

  • Optimale arbejdsforhold: at gøre op med søgeprocesser og spildte ture aflaster byrde på operatøren og muliggør hurtig inkorporering af nye medarbejdere

STILL iGo pilot

iGo pilot navigation

iGo-pilotnavigation fører operatøren i deres meget smalle vogn ad den ideelle rute til den ønskede palleposition. Dette er muligt takket være en tredimensionel reolplan, der kortlægger lagerets specifikke topografi. Ved at sammenligne med dette kort, der er gemt i systemet, registrerer trucken sin aktuelle placering i gangen såvel som dens position. iGo-pilotnavigation tilpasser sig aktiviteterne med opbevaring, hentning og ordreplukning. Så snart en ordre kommer ind, bestemmer systemet den optimale vandrette og lodrette rute til den ønskede hyldeplacering. Ved hjælp af et optisk display kan operatøren se sin aktuelle position i forhold til destinationen. Han kan kun flytte sin truck i den angivne retning. Hvis han er i den forkerte gang, vil displayet markere dette op til dem.

  • Super produktivitet: Trucken navigerer automatisk til sin destination langs den ideelle rute, uanset førerens erfaring og viden

  • Nem at bruge: destinationer kan indtastes via scanner, terminal eller online fra lagerstyringssystemet, og processen startes med kun én bevægelse af kørehåndtaget

  • Smart præcision: trucken bevæger sig til præcis den rigtige palleposition med mulighed for at forhindre gaffelbevægelser, når det ikke er nødvendigt for at forhindre opbevarings- og genfindingsfejl

iGo-pilotnavigation: Teknologi

Under sin rejse gennem reolgangene registrerer den meget smalgangstruck konstant sin aktuelle position. Den måler også den afstand, den har tilbagelagt, og bestemmer dens aktuelle position i reolgangen ved hjælp af orienteringspunkter. To teknologier kan bruges til orienteringspunkterne i STILL iGo pilot: RFID eller stregkode.

RFID-teknologi:

RFID-transpondere (8 mm i diameter, 23 mm i længden) placeres med jævne mellemrum i gulvet og tjener som orienteringspunkter. De er modstandsdygtige over for fugt. Efter indføring i gulvet forsegles åbningerne. En RFID-antenne i bunden af ​​trucken aflæser transponderne under rejsen. Disse signaler viser truckens nuværende placering. Trucken registrerer sin nøjagtige position ved hjælp af disse signaler kombineret med data fra dens højdemålesystem.

Stregkodeteknologi:

Robuste, ridsesikre stregkodelabels med påtrykte koder, der angiver både lagerets areal og rækken, og relevant reolramme er fastgjort til den ene eller begge sider af reolrammerne i en højde af 500 mm fra jorden afhængig af lageranvendelsen. Ved hjælp af sin optiske læser registrerer trucken disse stregkoder selv ved maksimal hastighed. Den beregner derefter sin nøjagtige position i reolgangen ud fra de indsamlede data og ved hjælp af sit højdemålesystem. Stregkodeteknologi bruges i situationer, hvor der kræves en høj grad af præcision.

iGo pilot navigation: Interface

Trucken bruger de præcise koordinater for opbevaringssteder, når den opbevarer og henter genstande. Afhængigt af niveauet af sofistikering af EDP-systemet (alternativt: ERP-system) og det ønskede bekvemmelighedsniveau er følgende kommunikationsmuligheder tilgængelige for iGo-pilotnavigation:

1. Manuel input:

Operatøren indtaster de individuelle lagerplaceringsdata som koordinater på terminalen i sin førerkabine. iGo-pilotnavigationsgrænsefladen konverterer disse koordinater for trucken og indstiller den ideelle rute med et tryk på en knap. Der kræves ingen forbindelse til et ERP-system til dette.

2. Indtastning via håndholdt stregkodescanner:

Hvis destinationskoordinaterne for de opbevarede varer er i form af en stregkode (f.eks. på ledsagedokumentet eller på selve varen), kan de aflæses af en håndholdt stregkodescanner. Disse koordinater konverteres derefter til trucken ved hjælp af iGo-pilotnavigationsgrænsefladen og bruges som grundlag for ruten ved et tryk på en knap. I dette tilfælde kræves ingen forbindelse til ERP-systemet.

3. Overførsel af måldata med lagerstyringssystem (WMS):

Afhængigt af niveauet af sofistikering og design af EDP-systemet og af det ønskede bekvemmelighedsniveau giver systemet forskellige løsninger. For eksempel kan chaufføren selv vælge den næste ordre fra en pulje af ordrer, men en mere avanceret løsning gør det muligt at transmittere den optimale ordrerækkefølge under hensyntagen til den tilsvarende lagerstrategi og i forbindelse med et gaffeltruckstyringssystem.

4. Den kundespecifikke løsning:

Skræddersyede løsninger og ideer kan implementeres baseret på de individuelle krav til et lager og de nødvendige transportoperationer.

Svært at beslutte dig?

Vores eksperter er til enhver tid klar til at besvare dine spørgsmål om vores

Anmodning til: iGo Pilot

Udfyld nedenstående formular. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Tiltale*
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.

iGo Pilot Sikkerhed

Hvis iGo pilotsikkerhed er installeret, forbedres både driftssikkerheden og håndteringskapaciteten for STILL meget smalgangstrucks væsentligt. Desuden er der på forhånd defineret områder i det meget smalgangslager, hvor der gælder særlige sikkerhedsforskrifter. Et tredimensionelt kort over disse områder er gemt i trucken. Denne kortlægning er leveret af STILL. Dette giver mulighed for mesterligt at håndtere forhindringer i reolgangen, nødvendige bremselængder for enden af ​​gangene og højdebegrænsninger under daglig drift. Desuden identificerer trucken konstant sin aktuelle position ved hjælp af kortet. Under sin kørsel registrerer trucken hver lagergang og deres specifikke forhold og tilpasser sig disse, uden at operatøren behøver at gribe ind. Systemet følger altid de foruddefinerede sikkerhedsregler.

  • Sikker: Takket være de mange forskellige sikkerhedsfunktioner beskytter førerassistenten varer, hylder, byggeudstyr og trucken mod skader

  • Altid klar til handling: reduceret nedetid ved at undgå stødskader og de deraf følgende reparationer

  • Effektiv Gennem en Forenklet arbejdsgang kan chaufføren fuldt ud koncentrere sig om sin kerneaktivitetslagring og hentning eller ordreplukning.

iGo pilotsikkerhed: Funktioner

Takket være de mange forskellige sikkerhedsfunktioner beskytter førerassistenten varer, hylder, byggeudstyr og trucken mod skader

Dynamisk bremseassistent – trucken bremser på det rigtige tidspunkt for enden af ​​gangen baseret på en individuel beregning. Under processen tager systemet ikke kun højde for afstanden til enden af ​​gangen – som i andre systemer – men også den faktiske kørehastighed. Fordel: Større håndteringskapacitet takket være forbedret ydeevne ved arbejde for enden af ​​gangene, fordi trucken kan køre hurtigere i længere tid.

Kollisionsbeskyttelse – Trucken tager højde for faste forhindringer som lamper, sprinkleranlæg og krydsforbindelser og forhindrer dermed kollisioner. Ved løbende at overvåge afstanden mellem trucken og omgivende genstande kan trucken standse, før den rammer en forhindring. Fordel: større udnyttelse af lagerplads, hvor områder, der tidligere var svære at nå på grund af kollisionsfare, nu er let tilgængelige.

Lokal højdebegrænsning – den maksimalt mulige løftehøjde kan begrænses til specifikke områder i en reolgang. Reolgange i rum med forskellige loftshøjder kan derfor leveres. Fordel: øget sikkerhed i områder med forskellige højder.

Placeringsbaseret sænkningsbegrænsning – førerhuset kan forhindres i at sænke sig selv til gulvet i bestemte zoner. Dette forhindrer skader på trucken, lasten eller føringsskinner. Fordel: øget sikkerhed med forhindringer i gulvniveau.

Placeringsbaseret hastighedsgrænse – i visse områder kan truckens køre- og løftehastighed begrænses. Skader på trucken eller reoler i områder med ujævnt underlag kan forhindres, selv hvis der ikke er en generel hastighedsgrænse for alle reolgange. Fordel: Større håndteringskapacitet takket være forbedret ydeevne og større sikkerhed i områder med ujævnt underlag.

Styrelås uden for gangen – selv efter at trucken forlader gangen, kan styringen låses i en defineret afstand, så paller kan tages op eller lægges ned. Dette forhindrer skader på trucken og gods, når man forlader gangen. Fordel: Større sikkerhed gennem forebyggelse af skader på trucken og gods.

Placeringsbaseret forlængerlåsning – gaflen kan forhindres i at strække sig ind i hylden i definerede områder. Dette forhindrer kollisioner med eksisterende forhindringer i afgrænsede områder. Fordel: Større sikkerhed gennem forebyggelse af skader på truck og gods.

Placeringsbaseret forlængelsesreduktion – forlængelsen af ​​gaflen kan reduceres til en vis grad i afgrænsede områder eller langs hele siden af ​​en reolgang. Dette gør det muligt at opbevare paller med forskellige orienteringer og dimensioner sikkert. Fordel: Større sikkerhed gennem forebyggelse af skader på truck og gods.

Placeringsbaseret pivotblokering – gaflen kan forhindres i at dreje til den ene side af gangen i et specifikt område, over hele længden eller i definerede områder. Dette er praktisk, hvis det kun er muligt at opbevare varer på den ene side af gangen, eller hvis drejning kun bør tillades på visse punkter i smalle gange. Fordel: Større sikkerhed gennem forebyggelse af skader på truck og gods.

Assistent til overdragelsesstationer – positionerne af overdragelsesstationer foran reolgangen kan defineres med RFID-tags og derefter kaldes op med et tryk på en knap. Herefter standser trucken ved den valgte overdragelsesposition .Fordel: større håndteringskapacitet takket være forbedret ydeevne med direkte tilgang til stationer.

iGo-pilotsikkerhed: Mediebibliotek


Downloads
 

Kontakt

Vores eksperter er til enhver tid klar til at besvare dine spørgsmål om vores

Udfyld formularen

Vi vil svare så hurtigt som muligt på din anmodning.

Ring til Konsulent

Din direkte kontakt til vores eksperter

Anmodning til: iGo Pilot

Udfyld nedenstående formular. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Tiltale*
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.