Vi kører automatiserede køretøjer
Til automatisering af gaffeltrucks tilbyder STILL et unikt omfattende udvalg af standardiserede og skalerbare løsninger. Det betyder, at automatiseringsprojekter nemt kan implementeres til enhver tid. På denne måde kan enhver virksomhed, uanset dens størrelse, høste fordelene ved automatiserede transportprocesser.
Mere kompleks. Hurtigere. Bedre værdi. Ser du også dig selv konfronteret med udfordringer som disse hver dag, når du konkurrerer om tilfredse kunder?
- Leveringsforsinkelser på grund af stigende ordretilgang.
- Lagerkapaciteten er ved at nå deres grænser.
- Lagermedarbejdere er udsat for høj fysisk stress.
- Ineffektive processer er forårsaget af fejl, tomkørsel og skader under transport.
Du bør overveje at automatisere dine intralogistiske processer – en ekstremt produktiv måde at løse disse og lignende problemer på med høj effektivitet.
Men ikke enhver teknologisk innovation er økonomisk gennemførlig for din opgave. Vores konsulenter og eksperter vil arbejde tæt sammen med dig for at finde det rigtige automatiseringsniveau og sikre, at du ikke farer vild i junglen af digitale tilbud fra Industri 4.0. Vi gennemgår det sammen med dig sammen, et trin ad gangen: Manual. Halvautomatisk. Fuldautomatisk.
Du kan også drage fordel af STILL iGo-produktsortimentet og designe din intralogistik med øget sikkerhed, procesfortræffelighed, tilgængelighed og omkostningseffektivitet.
Vi bruger vores ekspertise til at hjælpe dig med at analysere dine processer og identificere automatiseringspotentialer for at sætte din virksomhed op for fremtiden. Du bestemmer selv, om du vil benytte dig af vores yderligere konsulentydelser. Tjenesterne udføres af erfarne STILL intralogistikeksperter og omfatter følgende trin i detaljer:
1. Dataindsamling
Når lageret er gennemgået, får vi et gennemskueligt overblik over det eksisterende materialeflow.
2. Analyse
Automatiseringspotentialer bestemmes ud fra proces- og transportdata, ligesom den tekniske og økonomiske gennemførlighed af forskellige automatiseringsvarianter.
3. Vejledning
Du får individuel vejledning baseret på vores mangeårige ekspertise inden for sektoren og på dine økonomiske nøgletal.
4. Koncept og krav
Vi udvikler et koncept, der giver dig en klar indikation af den merværdi, du kan forvente. Vi opstiller et funktionskrav som grundlag for implementering af din individuelle løsning.
De tre stadier af ekspansion for en automatiseret fremtid
1. Assisteret kørsel
På dette automatiseringsniveau assisteres chaufføren i deres opgaver af forskellige intelligente hjælpefunktioner i trucken, men forbliver ansvarlig for navigation i enhver situation. STILL tilbyder for eksempel individuelt programmerbare advarselsmeddelelser og situationsrelaterede hastighedsjusteringer til manuel styring, hvilket muliggør meget sikkert og træthedsfrit arbejde.
2. Halvautomatisk kørsel
Dette automatiseringsniveau omfatter løsninger, der gør det muligt for trucken at navigere på lageret med delvis uafhængighed ved hjælp af speciel software eller kunstig intelligens og sensorer. Dette gør dem til en intelligent partner for deres brugere. Med dette udstyr kan ordreplukkere følge deres operatører hvert trin på vejen, og meget smalgangstrucks kan flyttes halvautomatisk til den korrekte palleposition langs den optimale rute. Dog bevarer chaufføren ansvaret for driften af deres industritruck i hvert trin. På denne måde aflaster halvautomatiske trucken byrden for medarbejderen og øger både produktiviteten og sikkerheden på dit lager.
3. Fuldautomatisk kørsel
Selvkørende industritrucks til automatisering af intralogistik bliver nu med succes brugt af mange industriledere, hvor de beviseligt fører til betydelige forbedringer i håndteringsydelsen. Med standardiserede automatiseringssæt kan individuelle STILL-serieproducerede trucks automatiseres på ingen tid til forskellige proceskrav og skaleres til at skabe en omfattende automatiseret logistikproces.
iGo pilot
Assistancesystemet til smalle gange
Med sin iGo pilot-navigation og iGo-pilotsikkerhedsfunktioner kombinerer iGo førerassistentsystemet den individuelle topografi på dit lager med de meget smalle gangs trucker opererer indenfor det. Mens iGo pilot navigation guider operatøren og deres meget smalgangstruck semi-automatisk langs en optimal rute til den ønskede palleplacering, bruger iGo pilot safety en række sikkerhedsfunktioner til at beskytte varer, hylder og byggeudstyr samt trucken mod skader .
iGo neo
Den autonome partner
Med iGo neo-teknologien er STILL den første virksomhed, der har succes med at forvandle serieproducerede trucker til autonome assistenter for din fører. Dette giver en ordreplukker som OPX iGo neo mulighed for at følge sin operatør hvert trin på vejen. Trucken standser altid nøjagtigt ved den optimale plukkeposition og justerer intuitivt kørebanen og hastigheden ved hjælp af kunstig intelligens til den aktuelle opgave.
iGo
Den fuldautomatiske logistikproces
iGo-systemer implementerer den automatiserede interaktion mellem en eller flere forskellige industritrucker for at udføre transportopgaver på lageret uden chauffør. En passende STILL-standardtruck er derfor udstyret med iGo-automatiseringssættet til hver transportopgave. iGo-softwaren overtager derefter truckstyring og trafikregulering, opnår effektiv flådeudnyttelse og overvåger alle batteriopladninger.
Kæmper du med at beslutte dig?
Vores eksperter er til enhver tid klar til at besvare dine spørgsmål om vores portefølje.
Danfoss
“Vores nye lager har allerede taget udfordringen op. Mens lageret var i drift, kunne vi bruge MX-X til manuelt at sætte stativerne op, én gang ad gangen, til automatisk drift. Den indledende analyse viste allerede en omkostningsbesparelse på omkring 20 %."
Martin Jessen, Produktionsvejleder, Danfoss
Tarkett
"De forventede besparelser er også blevet til noget," siger Van Trijen. Derudover er pålideligheden også steget takket være automatiseringen. Der er færre fejl, og processer kører på en mere effektiv måde – "væsentlige optimeringer for at forblive førende på et stærkt konkurrencepræget marked," siger Supply Chain Manager.
Van Trijen, Supply Chain Manager Tarkett
Audi
"Projektet går rigtig godt. Reachtruckene genkender alle containere korrekt, og it-grænsefladerne holder de automatiserede trucks løbende forsynet med opgaver,” siger Meier. "Vi har været i stand til at opnå den specificerede ydeevne for begge trucks hver dag, og til tider har vi endda overgået det."
Stefan Meier, logistikplanlægger hos Audi
CASA
"Alle vores logistikaktiviteter vil blive slået sammen til et nyt, stort set automatiseret europæisk distributionscenter."
Bart Dauwen, Warehouse Manager, CASA International
Kuraray Trosifol
”Vi pitchede vores projekt til mange kendte leverandører af førerløse transportsystemer og komplette løsninger. I sidste ende var der kun tre, der havde selvtilliden til at påtage sig det, og i sidste ende var STILL den eneste leverandør, der kunne implementere det komplette koncept inden for den meget stramme tidsramme på kun ni uger,”
Manfred Kania, logistikchef, Kuraray Trosifol
Udfyld formularen
Vi besvare din henvendelse så hurtigt som muligt
Kontakt konsulent
Din direkte kontakt til vores eksperter